Single -Lehdistötiedote

01.12.2014

Parkkikuittien käsittelyyn kuluu vuodessa satoja tunteja

Puhelimitse maksettavaa pysäköintiä tarjoavan EasyParkin selvityksen mukaan yritysten työntekijät ja taloushallinto joutuu käyttämään kuittien käsittelyyn vuositasolla jopa satoja tunteja. Siirtymällä nykyaikaisiin mobiilijärjestelmiin säästettäisiin sekä hermoja että arvokkaita työtunteja.

Yrityksessä, jonka 50 työntekijää parkkeeraa keskimäärin 3 kertaa viikossa, kuittikäsittelyn aikasäästö on 100 tuntia vuodessa. Työajassa laskettuna tämä tarkoittaa 2,5 viikkoa. Laskelmassa on huomioitu parkkeeraus lippuautomaatilla käteisellä tai luottokortilla, kuitin käsittelyajat työntekijän, esimiehen ja taloushallinnon osalta.

– Vanhoilla menetelmillä toteutettuna parkkeeraus on varsinainen aikatuhlari. Ensin etsitään lippuautomaatti, joka on pahimmillaan rikkinäinen. Kolikkoja on enää harvalla taskunpohjalla, luottokortti ei käy kaikkiin automaatteihin. Kun pysäköinti saadaan onnistumaan, alkaa kuittisirkus. Ne täytyy säilyttää, skannata ja viedä taloushallinnon järjestelmiin. Ennen kuin prosessi on saatu loppuun, tulee vielä tarkistus- ja hyväksytyskierrokset, kokonaisuutta kuvaa EasyPark Suomen toimitusjohtaja Stefan Anderson.

Rahaa säästyy kun maksetaan vain parkkeerausajasta

Parkkisakkojen pelko pistää meidät maksamaan varmuuden vuoksi ylimääräistä. EasyParkin arvioiden mukaan parkkeeraajat maksavat keskimäärin 25 prosenttia ylimääräistä kun pysäköinti maksetaan etukäteen kerralla.

– Pysäköinnistä maksaminen tuskin on kenellekään erikoisen iloinen tapahtuma. Ylimääräisen maksamisen lisäksi ärsyyntymistä aiheuttaa edestakaisin juoksu parkkimittarille kun parkkiaika loppuu kesken. Ikävimmillään sakkolappu on jo ehtinyt ilmestyä tuulilasiin ennen kuin ehdit käydä ostamassa uuden parkkilipun. Uusilla sovelluksilla pystytään parkkeerausaikaa jatkamaan kännykällä suoraan kokoushuoneesta tai kampaajalta, Anderson kertoo.

Kaksoistili helpottaa myös vapaa-ajan pysäköintiä

EasyParkin palvelussa asiakas voi ottaa käyttöönsä kaksoistilin, jolla erotellaan työpysäköinnit vapaa-ajan pysäköinneistä. Käyttäjä pystyy liittämään puhelinnumeroonsa erikseen sekä työnantajan että oman laskutusosoitteensa.

Lisätietoja:
Stefan Anderson
EasyPark Suomi, toimitusjohtaja
puh. 050 374 7023
stefan.anderson@easypark.net
www.easypark.fi

EasyPark on maailman johtava pysäköinnin mobiilimaksamisen yhtiö. EasyParkin palvelut ovat käytössä yhdeksässä maassa, 350 kaupungissa. EasyParkin tavoitteena on tehdä pysäköinnistä helpompaa, tehokkaampaa ja taloudellisempaa autoilijoille, motoristeille, yrityksille, kaupungeille ja yksityisille pysäköintioperaattoreille.

Suomessa EasyPark on toiminut vuodesta 2008. Suomen EasyParkin liikevaihto on 3 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 20 henkilöä.

 


Lehdistön yhteystiedot

Stefan Anderson
Toimitusjohtaja
+358 50 374 7023
stefan.anderson@easypark.net


Saatavilla App Storessa
Android älypuhelinsovellus Google Playssa
Lataa Windows puhelimeen
 

Kirjaudu EasyParkiin

Matkapuhelinnumerosi:
SalasanaUnohditko salasanasi?
Muista minut
Peruuta Kirjaudu

Pysäköintioperaattori, Kirjaudu tästä

×

EasyPark - salasanan nollaus

Huomioithan että nollaamalla salasanan, muutat salasanan kaikkiin EasyPark rajapintoihin. Varmista että älypuhelinsovelluksessasi on tallennettuna viimeisin salasana.

Lähetä sähköpostitse Lähetä SMS viestinä
×

Haluan EasyParkin

Haluan rekisteröityä

Yksityisasiakkaaksi
Yritysasiakkaaksi
×

Kerro ystävälle

×

Kiinnostuitko

Syötä tietosi alle saadaksesi yhteydenoton 24h sisällä.

×

 

×