Single -Lehdistötiedote

20.09.2014

Puhelinparkkeerauksella raju kasvuvauhti

Elokuussa yli 200 000 yksittäistä parkkeerausta

Puhelimitse maksettavaa pysäköintiä tarjoava EasyPark ylitti elokuussa ensimmäistä kertaa Suomessa 200 000 yksittäisen parkkeerauksen rajapyykin. Kansainvälisesti EasyParkin palveluiden kautta pysäköitiin elokuussa yli miljoona kertaa. Suomen kasvuvauhti on suurempi kuin muissa Pohjoismaissa, viime vuodesta yli 80 prosenttia. Palvelun kasvu perustuu suurelta osin monikanavaiseen toimintamalliin. Parkkeerauksen voi hoitaa sekä älypuhelimella sovelluksen kautta että tavallisella puhelimella soittamalla automaattiseen palvelunumeroon.

– Me suomalaiset emme ole vielä kokonaisvaltaisesti appi-kansaa. Jos palvelumme rakentuisi vain älypuhelimissa toimivaan sovellukseen, emme kasvaisi tällä nopeudella. Suomessa käytettävistä kännyköistä vain noin 60 prosenttia on älypuhelimia. Jättäisimme suuren osan asiakkaista palvelematta, jos siirtyisimme pelkkään appi-pohjaiseen palvelumalliin, markkinatilannetta kuvaa EasyPark Suomen toimitusjohtaja Stefan Anderson.

– EasyParkin pysäköijistä noin puolet parkkeeraa perinteisen soittokanavan kautta. Soittoon perustuva palvelumme on ollut Suomessa käytössä jo vuodesta 2002. Vaikka suurin osa kasvustamme tuleekin älypuhelimen sovelluksen kautta, emme aio lopettaa hyvin toimivaa soittoparkkeerausta, Anderson jatkaa.

Puhelinkoppi katosi nopeammin kuin pysäköintiautomaatti

Maailma ei ole mustavalkoinen pysäköinnissäkään. Ihmiset haluavat käyttää palveluita monipuolisesti. Kolikot vähenevät ihmisten taskuista ja samalla myös kolikkopysäköinti vähenee. Monissa pysäköintiautomaateissa on tarjolla myös korttimaksamisen vaihtoehto. Vaikka vähittäiskauppa käy korteilla, pysäköinnissä korttimaksaminen ei koskaan noussut suureen suosioon. Puhelinparkkeerauksen osuus pysäköinneistä vaihtelee kunnittain. Pääkaupunkiseudulla yli kolmannes maksetaan puhelimitse. Maakunnissa puhelinparkkeerauksen osuus on noin 10 prosenttia.

– Pysäköintiautomaatit tulevat olemaan vielä jonkun aikaa osa kaupunkikuvaa. On kuitenkin nähtävissä, että automaatteja vähennetään. Tämä on ymmärrettävää, osin jopa väistämätöntä, automaattien kalliiden ylläpitokustannusten vuoksi. Arviolta neljännes pysäköintituloista menee automaattien huoltoon, tyhjentämiseen ja korjaamiseen, Anderson kertoo.

EasyPark palkkaa lisää työntekijöitä

EasyPark Suomi työllistää tällä hetkellä 20 ihmistä. Positiivinen kasvuvauhti tuo rekrytointitarpeita. Nyt haetaan viittä uutta työntekijää. EasyParkilla on kansainvälisesti yhteinen teknologia, tuotekehitys ja markkinointi. Kussakin maassa lähes kaikki työntekijät ovat asiakaspalvelussa ja myynnissä.

Lisätietoja:

Stefan Anderson
toimitusjohtaja
puh. 050 374 7023
stefan.anderson@easypark.net
www.easypark.fi

EasyPark kännykkäpysäköinti on mobiilipalvelu autoilijoille ja moottoripyöräilijöille. Palvelu on toiminut Suomessa vuodesta 2002. EasyParkin palvelu toimii kahdeksassa maassa. Suomen EasyParkin liikevaihto on 3 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 20 henkilöä.


Lehdistön yhteystiedot

Stefan Anderson
Toimitusjohtaja
+358 50 374 7023
stefan.anderson@easypark.net


Saatavilla App Storessa
Android älypuhelinsovellus Google Playssa
Lataa Windows puhelimeen
 

Kirjaudu EasyParkiin

Matkapuhelinnumerosi:
SalasanaUnohditko salasanasi?
Muista minut
Peruuta Kirjaudu

Pysäköintioperaattori, Kirjaudu tästä

×

EasyPark - salasanan nollaus

Huomioithan että nollaamalla salasanan, muutat salasanan kaikkiin EasyPark rajapintoihin. Varmista että älypuhelinsovelluksessasi on tallennettuna viimeisin salasana.

Lähetä sähköpostitse Lähetä SMS viestinä
×

Haluan EasyParkin

Haluan rekisteröityä

Yksityisasiakkaaksi
Yritysasiakkaaksi
×

Kerro ystävälle

×

Kiinnostuitko

Syötä tietosi alle saadaksesi yhteydenoton 24h sisällä.

×

 

×